یزدفردا: فرماندار گفت: برای پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار میدانی و اجرایی هستیم.

به گزارش یزدفردا: محمد برزنگ امروز، سوم اردیبهشت ماه در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان بم اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مهمترین دغدغه جامعه و خانواده‌هاست و پیشگیری از آن نیازمند شناسایی به موقع آسیب‌ها است.

وی افزود: هر چقدر در ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی بصورت تخصصی، کارشناسی و پیش تر از حادث شدن آسیب کار شود، آمار این آسیب‌ها کاهش بیشتری خواهد داشت.

برزنگ تاکید کرد: تمامی افراد جامعه به ویژه دستگاه‌های مرتبط بایستی دغدغه‌مندی آسیب‌های اجتماعی را داشته و در جهت کاهش آن تلاش ویژه کنند.

فرماندار بم با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: ما نباید وظیفه این کار مهم را به یک یا دو اداره مثل بهداشت و درمان و بهزیستی بسپاریم و بدون هیچ اقدام عملی ملموس تنها به یک گزارش بدون پشتوانه در جلسات اکتفا کنیم.

وی در پایان گفت: دغدغه آسیب‌های اجتماعی در مدارس بیش از هر موضوعی باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های مرتبط باید مدارس را در اولویت کاری کارگروه قرار دهند.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن اعلام آماری درباره آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی مرکز سراج می‌توان بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داد.

دکتر صدیقی گفت: باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری انجام شود چرا که برخی از آسیب‌های احتماعی که با آن مواجه هستیم، نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی با بیان اینکه همه در قبال آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم، افزود: از ظرفیت افراد و شخصیت‌های تاثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارد، استفاده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا